Herken je dit? Je bent superdruk met ondernemen, je geeft je klanten je beste service en je managet je agenda zo goed mogelijk. Je weet dat online marketing je helpt met zichtbaar zijn bij je potentiële klanten. Maar hoe en vooral wanneer dan?

Je maakt je af en toe schuldig aan losse flodder marketing, dat wil zeggen:  je hoort of leest iets van een online marketing guru, business coach of collega, probeert het uit, werkt niet, hup door naar het volgende. Er zit geen logica in. Geen strategie. Zonde!

Wat hier ook onder valt is dat ondernemers zich focussen op social media marketing OF op waardevolle content OF op converterende e-mailmarketing. En dat is zo jammer, want juist door deze drie te laten samenwerken bereik je optimaal online resultaat.

Maar hoe dan? Begin eens met bedenken wat je wilt bereiken met online zichtbaar zijn op social media. Vaak wil je meer klanten. Wil je van social media volgers betalende klanten maken, realiseer je dan dat het belangrijk is dat ze de know-like-trust fase doorlopen. Ik heb daar in het verleden al meerdere blogs over geschreven, lees bijvoorbeeld hier maar eens.

Je doelgroep leert je kennen via social media (KNOW). Via je berichten op social media neem je je lezers mee naar je website. Je website staat vol met waardevolle content. Je bezoeker kan hier van alles vinden over jou en jouw product/ dienst en aanpak. Door jouw waardevolle content leert je potentiële klant je nog beter kennen en besluit of er een klik is (LIKE). Nodig vervolgens je lezer uit om een stapje verder te gaan. Geef ze bijvoorbeeld de mogelijkheid om zich tijdens het lezen van je blog in te schrijven voor een “content upgrade“; een download die een stukje extra verdieping geeft op het onderwerp van je content. Je potentiële klant laat zijn e-mailadres achter en jij kunt jullie band versterken door consequent waardevolle e-mails te sturen (TRUST).

Een bijkomend voordeel van e-mailmarketing ten opzichte van enkel aanwezig zijn op social media is, dat jij bepaalt wanneer je je fan een e-mail stuurt in plaats van dat je afhankelijk bent van het algoritme van social media. En omdat de mensen op je e-maillijst jou al kennen (ze zijn immers de know-like al door) mag je best eens een betaald aanbod doen aan de lezers van je e-mails. Je wilt ze immers verder helpen met een oplossing voor hun probleem toch?

Ik ben ervan overtuigd dat je optimaal online resultaat behaalt als je werkt met een online strategie. Een strategie waarin social media marketing, contentmarketing EN e-mailmarketing elkaar versterken. 

Ik bied Online Marketing Strategie Sessies aan waarin we in een dag je hele online strategie uitstippelen. Klinkt dit interessant voor je, klik dan hier voor meer informatie. Ik heb elke maand plek voor 2 sessies.

Herken jij jezelf in de term losse flodder marketing? Voel je daar alsjeblieft niet rot over! Je hebt het waarschijnlijk gewoon lekker druk. En vergeet niet dat online marketing ook gewoon een vak is en dat resultaat tijd kost 😉

Wil je weten welke vormen van losse flodder marketing er zijn? En (veel belangrijker) wil je een oplossing, zodat je jouw kostbare tijd WEL online voor je kunt laten werken? Download dan hier de PDF “Hoe zet je je losse flodders om in een online strategie?”.

DOWNLOAD DE TEMPLATE NU (PDF)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de template.

VRAAG DE MASTERCLASS NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de Masterclass.

VRAAG JOUW TIP NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt!

DOWNLOAD DE CONTENT KALENDER 2021 NU (EXCEL)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de kalender.

DOWNLOAD JE E-BOOK (PDF)

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je e-book.