Je leest er tegenwoordig van alles over, funnels. Wat is een funnel?

De Nederlandse vertaling van een funnel is een trechter. Jouw potentiële klant gaat aan de bovenkant de trechter in om er, via een fijne en aangename ervaring, onderin uit te komen als betalende klant.

Een funnel is een ander woord voor de klantroute of het stappenplan, waarbij jij elke nieuwe potentiële klant bij de hand neemt. Je zorgt dat jouw potentiële klant jou eerst leert kennen. Hij ontdekt of jullie een klik hebben. En vervolgens laat jij zien dat jij de expert bent om jouw potentiële klant te helpen met de vraag van, oftewel het probleem wat hij graag opgelost ziet. Je neemt hem stapsgewijs mee richting jouw betaalde aanbod. Jij “warmt” jouw potentiële klant dus heel rustig op voordat je jouw betaalde aanbod laat zien.

Ik geloof er in dat je, doordat je de route van een eerste online kennismaking naar aankoop zo aangenaam en waardevol mogelijk maakt voor jouw klant, je de basis legt voor een waardevolle en duurzame relatie.

En een waardevolle relatie is de basis voor jouw duurzame online succes!

Om het zo aangenaam mogelijk voor jouw klant te maken is het onder andere belangrijk dat jij jouw klant waardevolle content stuurt die voor hem op dat moment van belang is. Content die te maken heeft met het probleem en het verlangen van jouw klant. En vervolgens met content over de oplossing die jij biedt. Maak jouw content altijd met het einde van je funnel in gedachten. Naar welk aanbod wil je jouw klant leiden? Als dat een online programma is over bijvoorbeeld een financieel onderwerp, zal jouw content hier ook mee te maken moeten hebben.

Omdat jij jouw klant zoveel waarde geeft en blijft geven, zal hij klaar zijn als jij met een betaald aanbod komt. Het voelt dan bijna niet meer als verkopen, je hebt immers al zoveel gegeven en de klant is al zo blij met jou!

Je kunt jouw funnel pas ontwerpen als je jouw ideale klant door-en-door kent. En als je jouw waarde ladder in beeld hebt.

Een waarde ladder is het stapsgewijs indelen van jouw aanbod.

Waarom ik vind dat jij een waarde ladder nodig hebt, lees je hier.

Een waarde ladder begint met al jouw gratis content onderaan de ladder. Op de eerste trede van de waarde ladder bied jij jouw waardevolle weggever aan in ruil voor het mailadres van jouw potentiële klant.

Elke trede die jij jouw klant vervolgens mee omhoog neemt jouw ladder op, biedt steeds meer waarde. Je neemt jouw potentiële klant stap-voor-stap omhoog de ladder op richting jouw ultieme aanbod. Alle waarde die jij jouw klant geeft op deze route richting dit aanbod heeft te maken met het product en of dienst welke jij uiteindelijk wilt verkopen.

Op deze manier begeleid jij elke potentiële klant en maak je de klantroute zo waardevol mogelijk.

Een funnel laat zich makkelijk automatiseren, mits je de juiste tools hebt. Eenmaal geautomatiseerd levert een goed ontworpen funnel een constante stroom aan potentiële klanten op. En dat maakt het online ondernemen pas echt een stuk makkelijker 🙂

Wil jij ook online een constante en geautomatiseerde stroom van potentiële klanten voor jouw business creëren? Maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Zie jij door de bomen het bos niet meer? Laat mij jou helpen. Ik heb een template voor jou gemaakt met een stappenplan. Zo creëer jij een op-maat-gemaakte funnel voor jouw business! Je kunt de template hier aanvragen.

* Voor al mijn blogs, berichten en overige teksten geldt, dat waar ik hij gebruik ook zij mag staan en andersom 🙂

DOWNLOAD DE TEMPLATE NU (PDF)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de template.

VRAAG DE MASTERCLASS NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de Masterclass.

VRAAG JOUW TIP NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt!

DOWNLOAD DE CONTENT KALENDER 2021 NU (EXCEL)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de kalender.

DOWNLOAD JE E-BOOK (PDF)

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je e-book.

Schrijf je in & WIN

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je bevestiging.

DOWNLOAD DE 5 KANSEN (PDF)

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je pdf.

SCHRIJF JE IN VOOR DE WACHTLIJST

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de bevestiging.

SCHRIJF JE IN VOOR DE WACHTLIJST

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de bevestiging.