Een funnel bestaat, naar mijn mening, uit 5 elementen. Ik noem ze ook wel de ingrediënten van een succesvolle funnel. Waarbij elk ingrediënt even belangrijk is. Er moet, net als bij een recept van een lekkere chocolate cake, een balans ontstaan tussen de ingrediënten en dat maakt of kraakt een goede funnel.

1) De basis van jouw funnel is jouw klant. Als je mij een beetje volgt, weet je dat ik hier erg op hamer. De meeste ondernemers weten wel globaal wie hun klant is, maar durven toch ook niet te kiezen. Zij houden hun groep potentiële klanten zo groot mogelijk. Zonde! Ik ben ervan overtuigd dat als jij echt durft te gaan voor jouw IDEALE klant, de klant die het beste bij jou past, je zelfs geen last meer hebt van concurrentie. Immers, jouw ideale klant is vast niet dezelfde als die van jouw concurrent:

Niche down, level up!

2) Het tweede ingrediënt van jouw succesformule is jouw aanbod. Jouw aanbod is cruciaal in het wel of niet aantrekken van de juiste leads. Immers, sluit jouw aanbod niet helemaal aan op het probleem van jouw klant, dan kun je nog zo’n mooie weggever ontworpen hebben, maar niemand zal hem aanvragen. Jouw klant voelt zich niet begrepen, zonde!

3) Heb jij jouw klant, zijn probleem en jouw aanbod uitgedacht en in zijn geheel op elkaar afgestemd? Dan kun je het proces automatiseren. Zorg ervoor dat jij jouw potentiële klant op de automatische manier mee neemt van blog, naar waardevolle weggever, naar laagdrempelig aanbod. En via e-mail automation richting de volgende stap in jouw aanbod. Zorg dus ook voor een logische opbouw van jouw aanbod! Krijg je al paniek als je er aan denkt dat je al deze stukjes aan elkaar moet knopen? Ik heb een online training gemaakt waarin ik je stap-voor-stap help om je funnel te implementeren in je website. Geen paniek dus, je leest er hier alles over 😉

4) Zodra jouw funnel ontworpen is en geïmplementeerd in jouw website, wil je natuurlijk verkeer richting jouw funnel. Je wilt de juiste mensen bereiken (jouw ideale klant). Zoek uit waar zij zich bevinden en zorg dat jij daar ook bent.

5) En als je dan een nieuwe lead in jouw funnel hebt, wil je natuurlijk ook dat hij/ zij zich converteert in een betalende klant. Zorg dat je een waardevolle relatie opbouwt met jouw potentiële klant. En volg jouw potentiële klant in jouw e-mail marketing systeem. Weet wanneer jouw potentiële klant klaar is voor jouw betaalde aanbod.

Zo zie je dat een succesvolle funnel netjes opgebouwd is uit 5 ingrediënten. Dat maakt het aan de ene kant overzichtelijk en aan de andere kant zie je ook hoe belangrijk het is om alle ingrediënten tot in de puntjes uitgewerkt te hebben.

DOWNLOAD DE TEMPLATE NU (PDF)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de template.

VRAAG DE MASTERCLASS NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de Masterclass.

VRAAG JOUW TIP NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt!

DOWNLOAD DE CONTENT KALENDER 2021 NU (EXCEL)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de kalender.

DOWNLOAD JE E-BOOK (PDF)

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je e-book.

Schrijf je in & WIN

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je bevestiging.

DOWNLOAD DE 5 KANSEN (PDF)

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je pdf.

SCHRIJF JE IN VOOR DE WACHTLIJST

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de bevestiging.