“Anouk, ik heb een weggever op mijn website. Maar hij wordt bijna niet aangevraagd. En als ie al wordt gedownload, dan niet door mijn potentiële en ideale klanten. Door die weggever heb ik werkelijk nog nooit nieuwe betalende klanten gekregen.” Zo luchtte een wanhopige ondernemer laatst haar hart tegen mij.

Helaas zie ik dit zo vaak! 

Ondernemers die veel lezen en leren over online marketing. Webinars volgen en van alles aannemen van hun business coach. Soms implementeren. Soms hè, lang niet altijd. Want online marketing is iets wat je erbij doet. Bij je 1001 andere taken als ondernemer.

En als je dan implementeert, dan is het daarna ook klaar. Dan moet het werken. Want dat zeggen “ze”.

Mag ik je alsjeblieft 3 dingen leren in deze blog?

1. De ene weggever is de andere niet.
Echt niet. De meeste weggevers sluiten gewoon niet aan op dat wat jouw klant wil. Ook niet op zijn of haar belevingswereld. En leveren al helemaal geen directe oplossing. Zo zonde!

2. Online marketing is een vak. 
Echt waar. Het is geen kunstje wat je 1-op-1 kunt kopiëren. Er bestaat geen ‘one size fits all’. Wat voor de ene ondernemer werkt, hoeft niet te werken voor de andere. 

3. Online marketing is niet statisch. 
Je blijft monitoren. Bijsturen. Tot je de perfecte lead generator hebt gevonden waar jij blij van wordt. En – vooral ook – je potentiële klant.  

Wil jij ECHT een waardevolle weggever maken? Een die werkt als een magneet voor nieuwe klanten? Die zorgt voor nieuwe en vooral de juiste potentiële klanten? Ideale klanten voor jouw specifieke business?

3 tips om je op weg te helpen:

1. Weet exact voor wie je je weggever maakt. 
Wat is de behoefte van je lezer en welk stukje van deze behoefte los jij op met je weggever? Creëer met je weggever een gevoel van opluchting bij je lezer. Geef dus niet alleen kennis weg, maar ook een stukje van de oplossing.

2. Zorg dat je weggever super waardevol is. 
Bang om te veel gratis kennis weg te geven? Hoeft niet. Je wil juist dat je lead denkt “Wauw, aan deze oplossing heb ik ECHT iets!” Zo’n positieve ervaring bouwt vertrouwen op en zorgt ervoor dat je lead eerder een volgende stap zet.

3. Bepaal het doel van je weggever. 
Bied je een weggever aan omdat je je lijst wilt laten groeien met nieuwe lezers? Maak dan bijvoorbeeld een korte checklist of e-bookje waarmee je je lead een inzicht geeft: iets wat hij of zij nog niet wist. 

Wil je je bestaande leads een stapje verder meenemen in je klantroute? Bied dan bijvoorbeeld een gratis online Masterclass aan van een uur. Je trouwe volgers kennen je al, vinden je leuk en zijn misschien toe aan een volgende stap. Laat ze online kennis met je maken!

Een weggever is een mooi en belangrijk onderdeel van de waardevolle klantroute voor je leads. Het zijn jouw leads. Het is jouw klantroute. Zorg dan ook dat je weggever perfect aansluit. Zo creëer je een supermooi en waardevol welkom voor je nieuwe klant. 

Wil je hier eens met mij over sparren? Leuk, ik maak graag kennis met je. Je kunt hier een gesprek met mij inplannen. Tot snel!

DOWNLOAD DE TEMPLATE NU (PDF)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de template.

VRAAG DE MASTERCLASS NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de Masterclass.

VRAAG JOUW TIP NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt!

DOWNLOAD DE CONTENT KALENDER 2021 NU (EXCEL)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de kalender.

DOWNLOAD JE E-BOOK (PDF)

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je e-book.

Schrijf je in & WIN

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je bevestiging.

DOWNLOAD DE 5 KANSEN (PDF)

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je pdf.