Herken je dat? Je scrolt door je LinkedIn-feed en ziet perfecte berichten voorbij komen die zowel professioneel als persoonlijk zijn. Hoe doen ze dat toch? Het frustreert je mateloos. Je wilt wel jezelf zijn online (graag zelfs), maar niet het risico lopen onprofessioneel over te komen. Worstel jij ook wel eens met het vinden van de juiste balans tussen een professionele uitstraling en persoonlijk zijn?

Laten we duidelijk zijn, je persoonlijkheid is je superkracht. Mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven. Echtheid creëert een connectie die geen enkel marketingtrucje kan evenaren. Wat maakt jou uniek? Ben je grappig, doordacht of een heel stoer? Laat dat zien! Heb jij bijvoorbeeld een inspirerend verhaal over hoe je jouw bedrijf begonnen bent? Vertel het! Iedereen houdt van een goed ‘van niets tot iets’-verhaal.

Maar, te veel persoonlijkheid kan afschrikken. We kennen allemaal de opmerking op LinkedIn “Het is hier geen Facebook!”. Waar trek je de lijn? Het is belangrijk om te bepalen wat ‘professioneel’ voor jou betekent. Heldere communicatie, beloftes nakomen en respect hebben voor je klanten en concurrenten zijn slechts een paar voorbeelden.
Denk eens na over wat jij zou willen zien als je zelf jouw klant was. Voel jij je goed bij een ondernemer die zijn levensverhaal deelt in elk detail? Waarschijnlijk niet. Deel alleen persoonlijke anekdotes die relevant zijn voor jouw dienstverlening en zorg dat ze vertrouwen opbouwen in plaats van afbreken.

Gebruik je vakkennis en persoonlijke inzichten om waardevolle content te creëren. Wat heb jij geleerd op jouw ondernemersreis dat anderen kan helpen? Juist deze inzichten zijn goud waard. Maar onthoud, de sleutel tot goede content is niet alleen ‘wat’ je zegt, maar ook ‘hoe’ je het zegt. Gebruik een toegankelijke taal (geen vaktermen!) en schrijf zoals je tegen een goede vriend(in) praat. Zo maak je echte verbinding.

Ken je deze al: Content is koning, maar consistentie is koningin. Als je vandaag de professional bent en morgen de grapjas, zullen je volgers zich afvragen wie de echte jij is. Kies een stijl die bij je past. Hetzelfde geldt voor hoe vaak je online bent. Deze week 5 berichten en de komende maand niets meer van laten horen werkt niet. Kies een frequentie die vol te houden is voor jou en houd je daaraan.

Twijfel je of je de juiste toon te pakken hebt? Vraag je huidige klanten of buddy’s eens om feedback. Feedback van vrienden en familie is ook leuk, maar bedenk altijd dat dat niet je klanten zijn, dus (hoe lief ze ook zijn) kan hun feedback minder waardevol voor je zijn. Wat vinden je huidige klanten fijn aan jouw content? Nog een belangrijke vraag: lezen ze jouw stem er in terug?

Een balans vinden tussen online professioneel en persoonlijk zijn is best een uitdaging, maar ook echt wel mogelijk. Probeer jezelf te zijn, bepaal voor jezelf wat je wilt laten zien en wat niet, creëer waardevolle content en wees consistent. Pas als je jezelf durft te zijn, trek je klanten aan die bij jou passen. Succes!

DOWNLOAD DE TEMPLATE NU (PDF)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de template.

VRAAG DE MASTERCLASS NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de Masterclass.

VRAAG JOUW TIP NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt!

DOWNLOAD DE CONTENT KALENDER 2021 NU (EXCEL)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de kalender.

DOWNLOAD JE E-BOOK (PDF)

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je e-book.

Schrijf je in & WIN

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je bevestiging.

DOWNLOAD DE 5 KANSEN (PDF)

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je pdf.

SCHRIJF JE IN VOOR DE WACHTLIJST

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de bevestiging.