5 pijlers van online marketing

Je bent een ondernemer die een mooie business heeft staan. En je ziet volop online kansen. Je stort je vol enthousiasme in de online wereld. Webinars gevolgd, boeken gelezen. Je probeert van alles uit. Maar je komt niet tot de gewenste resultaten. Huh, hoe kan dat nou?

Een succesvolle online marketing strategie bestaat voor mij uit 5 pijlers. Samen zorgen deze 5 pijlers er voor dat jij resultaat behaalt in plaats van een hoop frustratie. Ik vertel je graag welke pijlers dit zijn en waarom je succes er afhankelijk van is.

Haarscherp klantprofiel

Een haarscherp klantprofiel is de basis van elke online succes. Weten dat je klant een vrouw tussen de 25 en de 60 jaar met HBO-niveau is, is niet genoeg.

Kijk in het hoofd en hart van je klant. Wat speelt er echt? Welke frustraties zijn er? En welke dromen? En waarom bereikt hij/ zij deze nu niet?

Ontwerp een buyer persona. Wat dat is en hoe je dat doet, leer ik je graag.

 

Richt je website en online kanalen in

Het is essentieel dat jouw potentiële klant jou leert kennen (know), jouw expertise gaat waarderen (like) en je als ondernemer gaat vertrouwen (trust). Daarna voelt de klant zich pas comfortabel genoeg om over te gaan tot aankoop van jouw product of dienst.

Je kunt je website en online kanalen zo inrichten dat je potentiële klant makkelijker deze know–like–trust fase volgt. Eenmaal goed ingericht maakt dit het online ondernemen een stuk makkelijker!

Wil je weten hoe je online je klant aantrekt zonder dat dit je hoge advertentiekosten oplevert? Vraag dan hier mijn template aan.

Bouw een waardevolle relatie op door e-mailmarketing

Behandel elk e-mail adres op je lijst als een “King” of “Queen”. Elk e-mail adres op jouw lijst is van een ECHT persoon. Behandel hem of haar dus ook zo. Ga in gesprek met deze persoon, geef antwoord op vragen en bouw een waardevolle relatie op!

Blijf relevante e-mails sturen op het juiste moment in de klantreis en warm zo jouw fans op zodat ze klaar zijn wanneer jij met een aanbod komt. 

Een fantastische manier om te meten wanneer je contacten op je lijst klaar zijn voor een volgende stap, is door te werken met tags in ActiveCampaign. Hoe je dat doet en hoe je overzicht houdt tussen alle tags leer ik je ook graag. 

Logische opbouw van je aanbod

Bouw je aanbod logisch op en gun je klant om stap-voor-stap met jou en jouw aanbod kennis te maken.

Past de vorm waarin jij jouw dienst of product aanbiedt ook bij jouw klant? Dat is toch degene aan wie je wilt verkopen; wel zo fijn als je aanbod 100% naar wens is bij jouw klant.

Een weggever op je website dient vaak als eerste kennismaking. Maar op welke weggever zit jouw potentiële klant echt te wachten? Ik help je graag.

IJzersterke content strategie

Wanneer je online succes wil, zal je online wel de aandacht moeten trekken van je ideale klant. Dat kan gratis door middel van social media en goede zoekmachine-optimalisatie. En betaald door middel van het adverteren van jouw waardevolle content. 

Je hebt hier een content strategie voor nodig die ervoor zorgt dat je online zichtbaarheid groeit EN je lijst groeit met e-mailadressen van waardevolle nieuwe leads. 

Consequent zichtbaar zijn en blijven is een uitdaging voor de meeste ondernemers. Ik help je hier graag mee, vraag hier mijn content kalender 2021 aan. 

 

 

pijlers online marketing

Wil je weten hoe deze 5 pijlers jou helpen met meer online resultaat?

Ik maak graag kennis met je!

Plan hier een afspraak in en we spreken elkaar snel.

DOWNLOAD DE TEMPLATE NU (PDF)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de template.

VRAAG DE MASTERCLASS NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de Masterclass.

VRAAG JOUW TIP NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt!

DOWNLOAD DE CONTENT KALENDER 2021 NU (EXCEL)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Privacy

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de kalender.

DOWNLOAD JE E-BOOK (PDF)

Vul je voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor je e-book.